Samstag, 1. Dezember 2018

Mittagessen KW49/2018 | Lunch plans week 49/2018

English version below

Am Sonntag haben wir wieder Besuch... Da bleibt sicher was übrig, was ich für Montag :)




Resteessen
Vorraussichtlich wird es auf Gemüse, Reis und Satésspieße (Rezept) hinauslaufen :)

Backofenkartoffeln mit Qvark
Ich bin Montag dienstlich auf Tour, da macht Mr. Squirrel Backofenkartoffeln mit Qvark (Rezept)

Pasta Bolognese
Mr. Squirrel muss sich noch die Nudelform aussuchen. Die Bolognese (Rezept) steht aber fest!

Falafelteller
Es wurden Stimmen im Haushalt laut, die nach Falafeln verlangten. Dem komme ich natürlich gerne nach. Hier ist mein Falafelrezept. Schön mit Salat dazu.

Mantisalat
Manti sind ja diese niedlichen kleinen türkischen Ravioli. Daraus bastel ich zusammen mit Kräutern und Gemüse nen netten Nudelsalat.



***************

English version

We have friends over for dinner on Sunday.... I am sure, I'll have some leftovers for Monday :)


Leftovers
This will probably involve veggies, rice, and saté skewers (recipe) :)

Baked potato with qvark
I'll be out and about on work shenanigans on Monday, so Mr. Squirrel is going to make baked potatoes with qvark (recipe)

Pasta Bolognese
Mr. Squirrel still has to pick the pasta type. But the bolognese (recipe) is set!

Falafel lunch
Voices in the household have called for falafels. Of course, I am happy to comply. This is my falafel recipe. With a nice salad on the side.

Manti salad
Manti are these adorable small Turkish ravioli. I'll whip up a nice pasta salad with herbs and veggies.